Alla inlägg under september 2015

Av Nina - 12 september 2015 15:39

SJÄLENS VÄNSKAP


Till er som till oss sköna vibbar sänder,
ni i våra kroppar vrider och vänder.
Det är ni som är de riktiga själens vänner,
Är så tacksam att jag er (känner).


Att få känna saker som händer i kroppen,...
det har även hänt saker i knoppen.
Hade ni vetat hur illa jag mått,
ni hade inte det idag förstått.


Även vänskapsringen har lämnat goda avtryck,
det ni gör har i gjort ett fint intryck.
Nu det nya året vi tar med storm,
ni har hjärtan som är enorm.


Kan bara tacka er på detta viset,
Ljus och kärlek men ej riset.

//Nina

Av Nina - 10 september 2015 06:05

GULLHÖNAN INGALILL


Kära goa vännen Ingalill,

dina kloka ord vill jag lyssna till.

Det värmer som solen,

när jag ute sitter på stolen.


Du inger mig hopp för livet,

så sant som det är skrivet.

Kroppens förändringar är ju livets gång,

man får ta det som en sång.


Du är ju en riktig gullhöna,

vet ej hur jag dig ska belöna.

Ljus & kärlek vill jag ge till dig,

för du betyder så mycket för mig.

♡♡♡♡♡♡


Nina G

Av Nina - 10 september 2015 05:57

KÄRA INGALILL


Vi är många som dig dyrka,

ta dessa och gör till din styrka.

Avundsjuka ord ska du ej lyssna på,

de är dom som ej dig kan förstå.


I sophögen dessa människor passa,

du behöver inte på dina tår tassa.

Du så mycket bra egenskaper hava,

du ska inte låta deras ord i dina öron skava.


Låt OSS till din visdom lyssna,

låt de andras ord tystna.

GOA Ingalill lyssna nu åter på dessa ord, du är älska av många på denna jord.

Goa kramen till dig,

från lilla mig (fast jag är inte så liten)

  


Nina G

 
 
 

Av Nina - 10 september 2015 03:59

KALLE DEN KRAF(F)TFULLE MANNEN


Det är nu dags att du i pension ska gå,

vila kroppen och knoppen ska du nu få.

En stor saknad för oss det bliva,

vem ska då oss framåt pådriva.


Du alltid rolig och kunnig varit,

Mycket livsmedel har du under åren skurit.

Det är för mig en stor ära att med dig fått vara,

Du KALLE och vi på träffpunktens lilla skara.


Du med stor pondus har oss framåt manat,

sedan har du på oss noggrant spanat.

Maten har du sett till att den gott ska smaka,

du är som en riktig kock men någon annan har fått baka-


Med pengar har du fått vända och vrida,

även för oss du mot chefen fått strida.

Vi får leva på glädjen som du till oss gett,

leendet vårat kommer vara så brett.


Vi vill inte se några sura miner nu,

för nu ska du vara med din fru.

Hipp hurra du ska må så bra,

vart du än i världen ska.


       Nina G                                                 
                                                  
            31/3-15

Av Nina - 10 september 2015 03:40

GOA INGALILL


Ingalill Gustafsson till oss skriver mycket kloka ord,
för att vi ska må så bra vi kan på denna jord.
Hon ger av sin egen kunskap,
så vi känner stor gemenskap.


Har själv inte varit med så länge än,...
men börjar känna för henne som en vän.
Älskar att läsa hennes kommentarer här och där,
får mig att börja känna att jag kan fortsätta livet här.


Jag skriver inte sånt här allt för ofta,
vill bara försöka här lite softa.
Tack Ingalill för det du delar med dig av,
bäst att sluta nu innan ni i ögonen får skav.


♥♡♥♡♥

Nina G                                                 
                                                  
        9/10-14

Visa mer
 
Nina Grevs foto.
 
Av Nina - 10 september 2015 03:30

ETT LITET HJÄRTA


Ett litet hjärta kan betyda så mycket,
därför har jag för denna grupp fattat tycket.
Ni är små änglar allihopa,
det gör så jag ej faller ihop(a).


Det jag skrivit förr tog väldigt lång tid att få till, ...
nu går det i ett nafs och när jag vill.
Numera skriver jag titt som tätt,
det har aldrig varit så lätt.


Även om man inte alltid får någon analys,
så tror jag inte det är nys.
Kroppen och knoppen vill inte alltid hänga med,
men att skriva här har börjat bli en sed.


Jag försöker lära mig av det ni kan på denna sida,
men jag får oftast detta vända och vrida.
Vill tacka alla som går till handling,
jag vill själv göra en mig en omvandling.


Det ska ni veta att det inte är det lättaste att göra,
men jag älskar att ett ord från er kanske får höra.
Tack alla goa änglar som hjälper till,
min värld står ju för det mesta still.


Känslan jag har här gör mig ibland rörd,
hoppas ni ej blir av denna text störd.
Gör inget om jag ej får något hjärta eller en kommentar,
får se nu vart universum nu mig tar.


Har aldrig så här mycket skrivit,
hur har det kunna blivit.

          

Nina G                                                 

                                                  

            12/10-14

Visa mer
 
Nina Grevs foto.

Av Nina - 10 september 2015 03:15

TILL EN VÄN


Susanne Ly'sen.
Läser dina dikter fina,
dom är föralltid dina.
Hjärtat det bultar och det bankar,
de fina orden som är dina tankar.


En värme så stor glider det genom kroppen,
det känns verkligen toppen.
Orden ur din mun svadar,
och i känslorna de badar.


Sorg och lycka i hjärtat bränner,
trots att jag dig inte känner.
Tycker du ska en bok med dina dikter ska skriva,
det är så fint när du dessa för oss giva.


Har alltid svårt att trycka på skicka knappen,
Hoppas du inte trycker på sudda bort knappen
Ljus och kärlek i dig jag ser,
nu tänker jag sluta skriva mer.


NINA GREV                                                     
                            17/10-14

Visa mer
 
Nina Grevs foto.

Av Nina - 10 september 2015 02:27

GOD JUL 2014


Tack alla mina kära för en underbar jul,
det blev ju riktigt kul.
Har hit och dit farit,
men trevligt har det varit.


Tack syster och broder med respektive,...
det är det här som kallas live.
Min DOTTER och syskon barn gläder mig så mycket,
vill därför skriva detta stycket.


En fröjdefull jul det faktiskt blev,
den har för mig oftast varit skev.
Älskar er allahopa,
jippieee ska vi ropa.


God fortsättning önskar jag er alla,
Nyåret ska snart för oss skalla.

Nina G   

Visa mer
 
Nina Grevs foto.
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards