Alla inlägg under februari 2017

Av Nina - 19 februari 2017 11:53

HJÄRNSLÄPP


Det känns så tomt i mitt lilla hjärta,

och inte är jag en ung liten snärta.

Som vinden smeker på min kind,

försvinner åren som en vind.


Jag letar och letar men finner ingen ork,

hjärnan har nog lämnats in på tork.

När jag får tillbaka min lilla hjärna,

kan jag för en dag bli en ny stjärna.


Stora förändringar i kroppen tär,

men den nya vanan är snart här.

Varför ska de större aktörerna vara kvar,

dom mindre tar ju ett större ansvar.


Min egna valfridhet får jag ej i dagsläget längre bestämma,

kommunen sparkar på de som redan ligger och vi ska gömma oss hemma.

Nu ska jag till spegeln och säga till mig att jag är värdefull,

och detta gör jag bara för min egen skull.  

  Nina.G 

Av Nina - 19 februari 2017 11:00

GRATTIS BÄSTA INGALILL


Nu in i det nya år-tiondet du tar klivet,

du är kvinnan med det stora drivet.

Idag ska du nu 60 år fylla,

och det är nog många som dig vill hylla.


Det lilla jag vet om dig är bara fina grejer,

det är många som lyssnar på vad du säger.

Du är en beundransvärd go kvinna,

och i mina ögon kommer du alltid att vinna.


Din styrka, vishet och givmildhet vinner över allt,

men även i dina mörka stunder kan det vara kallt.

Jag kan inte annat än att beundra dig finaste Ingalill,

jag önskar jag hade hälften av detta och lite till.


Hoppas nu att din dag blir en stor underbar fest,

och att du får det du gillar allra mest.

STORT GRATTIS goaste vännen min,

ta nu dagen och gör den till din.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards