Alla inlägg under juli 2016

Av Nina - 12 juli 2016 18:30

Grattis Maj-Britt


Hoppas du hade en underbar födelsedag,

även om jag ej kunde vara där på din dag.

Du fina vännen är värd att hylla,

vännerna kunde säkert din dag förgylla.


Jag är så tacksam för att du kör mig hit och dit,

arbetat tillsammans har vi gjort med mycket flit.

Slitit har vi gjort på vårat jobb,

och där kunde man inte vara en snobb.


Hundar har du haft i hela ditt liv,

och in på G-Kås tar du ofta ett kliv.

Trevligt har vi alltid när vi ses,

och mycket skratt brukar det ges.


Kram Nina


Nina.G




Av Nina - 12 juli 2016 17:46

KÄRT BESÖK


Idag när jag satt ute på balkongen och målade,

i godan ro jag satt när telefonen vrålade.

Min moster Hilkka frågade om de kunde komma över en stund,

det blev en överraskning så jag tappade hakan en sekund.


Vid dörren stod min morbror Vesa och hans fru Lisa,

även min andra moster Anna bakom dörren sig visa.

Det blev ett kärt besök må jag säga,

så roligt att de ville komma över och heja.


Får se om jag och kusinerna åker till Finland,

det är ju kul att få träffa släkten ibland.

För mig kanske det också blir en tur med Amanda,

får se hur var kostnaderna kommer att landa.


Fast det regnar så känner jag mig ganska nöjd,

att sitta på balkonken och måla är en fröjd.

Tiden den rinner iväg fort när jag där sitter,

nu saknas bara lite sol och fåglarnas kvitter.


Nina.G   





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards