Alla inlägg under maj 2016

Av Nina - 11 maj 2016 16:48

HÄSTRÄDD SOM JAG ÄR


Nu ska ni få höra en riktig stor grej,

jag är verkligen en hästrädd tjej.

Men idag hände någonting,

det i hjärtat slog en pling.


Fick borsta och leda en stor häst,

så nu har jag fått lite mod innanför min väst.

Förvånad blev jag när jag repet tog,

och Tarja min vän hon bara log.


Vi får se vad som händer här näst,

kanske en dag jag sitter på en häst.

Haha jag  skulle inte tro det,

det är ju något som jag själv vet.


Nina.G   

Av Nina - 11 maj 2016 16:44

Grattis vår älskade Anne
 
Vi vill ju dig lite hylla,
Nu när du 50 år fylla.
Vi önskar dig en underbar dag, 
Och att du tar det med välbehag.
 
Du har underbara barn och barnbarn,
Till dem har du vackert stickat med garn.
Med hela ditt hjärta du hjälper till,
Även om du inte alltid så gärna vill.
 
Vi har den äran att ha dig som vår syster,
Även som svägerska, moster och faster.
Livet har gett dig både goda och onda törnar,
Du kämpar på även om du ibland på oss stönar.
 
Bilar och rock'n roll är en av livets goda ting,
Men bäst är väl ändå barnbarnens spring.
Vi säger nu grattis på din dag,
Och så sjunger vi ett litet tag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards