Alla inlägg under april 2017

Av Nina - 26 april 2017 17:44

DET ONDA SKA UT


Det bränner så mycket i mitt hjärta,

nu när jag går in i djupet av min smärta.

Känns som att ångvälten kört över mig,

men nu är det dags att släppa iväg dig.


Ska jag äntligen börja få lite frid,

tankarna har ju länge varit på glid.

Hjärnspökena ska snart få flytta ut,

så det allra tråkigaste ska ta slut.


Nu ska jag ta en dag i taget,

jag ska vinna det största slaget.

Energi, styrka och glädje välkommen in,

nu ska det nya livet bli bara min.


Även om glädjen kommer att ta över,

så får jag bli ledsen när jag behöver.

Jag ska låta solstrålarna lysa på mig,

och till det ska jag inte säga nej.

NINA.G  


Av Nina - 24 april 2017 18:18

STORT GRATTIS EVA 60 ÅR


Nu äntligen får jag dig hylla,

när du nu 60 år fylla.

Hoppas du fått allt du har önskat,

du kanske rent av funnit en skatt.


Du är en lugn person med stil,

och under fötterna har du ej någon kil.

Du städar och fejar så att det blir fint,

och helst ska ingenting vara vint.


Jag har den äran att få jobba med dig,

roligt blir det när jag klantar mig.

Du passar mig som handen i handsken,

ibland får vi ju för andra hålla masken.


Tråkigt är det när du är borta,

men du måste ju ibland byta din skjorta.

Det är tur att det är 5 år kvar till din pension,

så det är ett tag kvar innan du får hitta din passion.


Kram kram

Nina.G






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards