Alla inlägg under februari 2016

Av Nina - 28 februari 2016 16:26

VARBÖLDEN & LITE ANNAT


Har nu fått en varböld på min rygg,

det gör ont och den är inte så snygg.

Får vänta tills den mognar på sig,

så någon kan klämma bort den från mig.


Kan jag inte få dessa på framsidan av kroppen,

då slipper någon annan klämma, det vore toppen.

Cyklade till apoteket på Erikslund igår

köpt attiraljer till bölden som sen blir ett sår.


Idag skulle mor min fylla 77 år,

usch vad fort tiden den går.

29 år sedan hon till himmelen for,

10 år sedan min far också där bor.


Skulle så gärna er åter få se,

men det ända jag kan är att till er be.

Största kramen jag till er sänder,

kanske jag senare för er ett ljus tänder.


Även om tiden den fort har gått,

känns det som tiden still har stått.

Idag lyser solen på himlen så klart,

Hoppas kommer att ses snart.


Nina.G   

Av Nina - 6 februari 2016 18:39

Tråkig Lördag


Sitter här med tårar i mina ögon,

vill ju bara bli älskad av någon.

Tårarna rinner av någon anledning,

varför jag ser inte någon mening.


Mor och far jag saknar er så,

kan ni visa mig vägen då.

Visar inte alltid vad jag tycker och tänker,

med musik och mind fullness jag ångesten sänker.


Jag vet mina kära syskon att ni finns där för mig,

och min älskade fina Amanda jag saknar dig.

När jag tänker på er mina kära ler jag inom mig,

ni behöver inte göra det här till en stor grej.


Jaja i veckorna har jag fullt upp,

då ser jag mindre på alla dessa gupp.

När helgen kommer är jag så trött,

och tyvärr så blir jag sugen på något sött.


Idag har jag bara på soffan suttit,

och det känns ganska så skruttit.

Ska nu titta lite på tv:n och inte på datorn,

ska försöka leta inom mig efter diktatorn.


Go kväll!


Nina.G   



Av Nina - 3 februari 2016 16:02

INGEN RO I HJÄRNAN

Nya glasögon hämtade jag ut igår,

putsar dom så mycket det går.

Smutsiga känns dom i alla fall,

känns inte riktigt som dom skall.


Får se hur länge jag med dom står ut,

annars får jag ta dom jag haft förrut.

Deras märken i glaset syns i vissa lägen,

tycker nog att dessa sitter i vägen.


Försökte 2 ggr förnya en medicin jag har,

får veta att jag sedan 2011 ej har den kvar.

Jag undrar vart jag dessa piller hittat då,

så nu måste jag till läkaren gå.


Förstår inte var problemet ligger,

det här startar min depression trigger.

Alltid ska det någonstans vara något besvär,

fick igår på apoteket betala min medicin fast jag har konto där.


Nu sitter jag här med mina mörka tankar,

tankarna far och flyger så att det i hjärnan bankar.

Attans att jag på så mycket skit tänker,

det är så lite som gör att jag mig själv sänker.


Den här vintern har jag faktiskt bättre mått,

det är tack vare dom som vid min sida stått.

vill ju vara positiv till livet,

vill inte till andra sidan ta klivet.


Nu blev det en liten mörk dikt igen,

mår kanske åter lite bättre sen.

Må ni alla andra ha det så gott,

nu ni mina tråkiga tankar läsa fått.


Nina.G   




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards