Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

Hjärnsläpp

Av Nina - 19 februari 2017 11:53

HJÄRNSLÄPP


Det känns så tomt i mitt lilla hjärta,

och inte är jag en ung liten snärta.

Som vinden smeker på min kind,

försvinner åren som en vind.


Jag letar och letar men finner ingen ork,

hjärnan har nog lämnats in på tork.

När jag får tillbaka min lilla hjärna,

kan jag för en dag bli en ny stjärna.


Stora förändringar i kroppen tär,

men den nya vanan är snart här.

Varför ska de större aktörerna vara kvar,

dom mindre tar ju ett större ansvar.


Min egna valfridhet får jag ej i dagsläget längre bestämma,

kommunen sparkar på de som redan ligger och vi ska gömma oss hemma.

Nu ska jag till spegeln och säga till mig att jag är värdefull,

och detta gör jag bara för min egen skull.  

  Nina.G 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 juni 2022 12:44

Tack bästa Tarja!   Tack bästa Tarja för att du på min resa varit med, till och med när jag första gången på en häst red. Mycket förändringar med mig har du fått sett, tack för att du har så mycket till mig gett.    Du har funnits där ä...

Av Nina - 14 juni 2022 11:46

Tack Zita!   Jag vill tacka dig med en liten dikt, tack för att du inte började med att prata om min vikt. Lycka för dem som får träffa dig, detta betyder även mycket för mig.   Professionellt du hjälper oss alla andra, så vi kanske u...

Av Nina - 10 november 2018 10:32

Tack Britt-Lis!

Av Nina - 6 juni 2018 14:00

  Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu, fast jag mådde bra när jag dottern fick ju. Om jag vetat tidigare att jag kunde må så här, inget jobbigt inom mig jag bär. ...

Av Nina - 6 juni 2018 12:55

2010 började jag på träffpunkten, den hette så då och jag säger det fortfarande. Jag vågade knappt säga hej till folk och ännu värre blev det med ångesten. Tyvärr fanns det en man som var utstuderat elak, han påpekade alltid något om min vikt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards