Alla inlägg under juni 2016

Av Nina - 13 juni 2016 19:19

TACK CARINA!


Vill bara tacka dig bästa Carina,

att jag fått vara med hästarna de fina.

För mig är det en stor gåta,

att jag kan med hästar påta.


Är så tacksam att jag fick denna chans,

för på min världskarta detta ej fanns.

Att få prova att sitta på en häst,

det är ju bättre än att gå på fest.


Du vågade ge mig förtroendet med det här,

det är för mig ett under jag lovar och svär.

Det förvånade mig att jag över huvudtaget sa okej,

för det här är för mig en väldigt stor grej.


Vill bara tacka dig med detta kortet, 

jag är glad att få varit med i hästfortet.

Under semestern kommer jag nog sakna det här,

men men jag får istället gå ut i skogen och plocka bär.


Nina G   







Av Nina - 11 juni 2016 11:59

HÄSTBRAVAD


Jaha då har det hänt det som inte fanns på min världskarta,

som en överraskning kom modet att upp på en häst karta.

På tredje försöket jag på hästens sadel fick sitta,

till och med några varv jag fick framåt skritta.


Det blev en vinglig tur i ridhuset,

efteråt skakade jag av ruset.

För 2 mån & 3 veckor sedan var jag hästrädd,

då var jag verkligen inte på detta beredd.


Fick ju gången innan frågan om att kratsa hovar,

sa ju självsäkert, självklart att jag detta provar.

Han lyfte så snällt på benet,

han t.o.m lyfte benet innan jag tog tag i benet.


Nu är jag stolt över att ha klarat av denna bravad,

får nu leva med detta och vara riktigt glad.

Däremot kommer jag inte bli någon hästtjej,

är bara lycklig att jag klarat sådan stor grej.



Nina G   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards