Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Nina - 6 januari 2016 15:55

DAGENS JOBB

Idag har jag donat och fejat,

i köket har jag faktiskt grejat.

Kyl och frys har fått sig en dust,

körde en tvättmaskin fast jag inte hade lust.


Väntar på att hyllor och lådor ska torka,

tar just nu en paus för att jag ska orka.

Att skriva är ju lite terapi för mig,

skriver även för att kanske roa dig.


Lite mindfulness har jag även gjort idag,

den kan jobbiga tankar styra bort ett tag.

Igår halkade jag och hamnade de på backen,

så kan det gå när fötterna ej hänger med i takten.


Busschauffören undrade hur det för mig gick,

ja du jag din uppmärksam i alla fall fick.

Först fanns det inga skadetäcken,

men nu stramar det så i häcken.


Det roliga var att jag ramlade framåt,

får man ont i baken brukar man falla bakåt.

Mycket liniment har jag smort in mig med,

så mycket att det i rumpan sved.


Nu ska jag fortsätta med kylen,

så jag kan börja fylla fylla den.

Frysen får vänta en liten stund till,

sänder kramar till de som vill.


Nina G   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards