Alla inlägg under oktober 2015

Av Nina - 9 oktober 2015 15:52

KAMPEN I HÖSTENS FÄRGER

Ur munnen flödar det just nu en massa ord,
Det är inte för att jag vill lämna denna jord.
Orden är till för att hjälpa mig se framåt i livet...
men livet är inte något jag tar för givet.

Fast orden är mörka behöver jag inte hamna i det djupa hålet,
för nu börjar jag närma mig med stormsteg till målet.
Även om det är en bit kvar tills jag är där jag vill vara,
med dessa ord kan jag sorgen på ett annat sätt ta tillvara.

De jag har runt i kring räcker gott och väl,
Ni gör så mycket gott för mig i min själ.
Tackar er för den goda omtanken ni till mig ger,
jag tar till mig utav det hoppas ni detta ser.

Även om orden springer i hjärnan omkring,
så innebär det inte att jag ska mot mig göra onda ting.
Jag har ju proffessionell hjälp och er mina kära,
ni behöver inte på mina tankar bära.

Nina Grev

Visa mer
 
Nina Grevs foto.
 

Av Nina - 9 oktober 2015 15:49

SOMMAR SOMMAR SOMMAR

Solen lyser på himmelen så underbart skönt,
ute finns det fortfarande det sånt som är grönt.
Nya nyanser börjar nu i träden och buskar framträda,...
det säger jag utan att på orden skräda.

Hej då sommaren jag kommer att sakna dig,
nu är hösten här och vintern närmar sig.
Nu ska jag tänka att jag ska må så himla underbart,
ska inte mot känslorna springa bort utan det är nu en nystart.

Haren ska inte springa fram så fort,
vill ju inte knacka på himlens pärleport.
Jag ska själv lura gäddan i vassen,
nu väntar jag och ser vad tomten har i kassen.

Nina Grev

Visa mer
 
Nina Grevs foto.
 

Av Nina - 3 oktober 2015 20:36

      KÄRASTE INGALILL


Det är nu dags för dig att gå i pension,

så nu får du ta och ändra på din vision.

Många år har du gett till Skultunas lilla Ica,

och nu ska du börja på andra äventyr kika.


Du har varit trogen till butiken i många år,

hoppas du kan hitta till nya spår.

Att nu kunna välja sina egna tider,

det är inget som i kroppen svider.


Mycket erfarenheter har du hunnit få,

men nu behöver du bara vända och gå.

Hoppas du hittar mycket glädje i din tillvaro,

för vi kommer med sorg märka av din frånvaro.


Hoppas du nu får mycket vila,

men vi vill se dig fram och åter i butiken kila.

Vi kommer länge att sakna dig här,

vi önskar dig all lycka i din nya atmosfär.


Stort TACK Ingalill för det gamla livet,

och GRATTIS till nya pensionärslivet.                


                ÖNSKAR

                VI PÅ ICA  

                   

  








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards